Monday 13 August 2012

JAMBATAN LALUAN KAPAL

JAMBATAN AIR MAGDEBUR JERMAN




Jambatan Air Magdeburg ( Jerman : Kanalbrücke Magdeburg ) adalah di navigasikan di Jerman , dibuka pada bulan Oktober 2003 dan sebahagian daripada lintasan Magdeburg laluan air . Ia menghubungkan Terusan Elbe-Havel kepada Mittellandkanal , persimpangan sepanjang Sungai Elbe . Ia terkenal kerana terpanjang di dunia, dengan jumlah panjang 918 Meter (3012 kaki).

Canal Elbe-Havel dan terusan Mittelland Terusan pernah bertemu berhampiran Magdeburg tetapi bertentangan dengan sungai Elbe, yang berada pada ketinggian yang lebih rendah daripada kedua-dua terusan. Kapal-kapal bergerak antara kedua-dua terpaksa membuat 12-kilometer (7.5 batu) melencong, turun dari Terusan Mittelland melalui lif bot Rothensee ke Elbe, kemudian belayar hiliran di sungai, sebelum naik ke Terusan Elbe-Havel melalui Niegripp kunci . Paras air yang rendah di Elbe sering menghalang  daripada membuat penyeberangan ini, yang memerlukan memakan masa untuk pemuatan kargo.

Sejarah

Penyatuan semula Jerman dan penubuhan laluan pengangkutan air utama yang menjadi keutamaan. Bekerja bermula pada tahun 1997, dengan pembinaan mengambil masa enam tahun dan berharga € 500,000,000. Jambatan air sekarang menghubungkan rangkaian pedalaman pelabuhan Berlin  dengan pelabuhan di sepanjang sungai Rhine . Struktur sukar dibina menggabungkan 24,000 tan keluli dan 68.000 meter padu konkrit.






0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More