Friday 15 August 2014

Jalan Pink khas untuk wanita hanya diLondon

Kalau pakir khusus untuk wanita telah biasa kita lihat bertujuan untuk memberi keselesaan pada kaum wanita.Namun bagaimana jika ada jalanraya warna pink diperuntukan khusus pada kaum wanita untuk keselesaan dan keselamatan.


Dengan latarbelakang itulah sebuah syarikat Insuran diLondon telah memberi idea yang unik dengan mewarnakan jalanraya bewarna pink terang.

Dengan "Jalur Pink" terang kaum wanita lebih selesa dan bebas dijalanraya yang selalunya sebok. Selain itu Jalur Pink juga menjadi penanda bagi kaum lelaki bahawa yang memandu itu adalah wanita.





Syarikat Insuran telah mengklaim dengan adanya jalur pink pehak wanita akan terhindar dari keadaan yang mengancam keselamatan kaum wanita. Kaum wanita dapat memandu dengan selamat tampa rasa curiga. Jalur Pink ini sebagai "Konsep masa depan yang Futuristik".



Syarikat Insuran itu ternyata serius mengajukan konsep ini untuk diaplikasikan diInggris. Jika benar terwujud maka anggaran kos yang diperlukan untuk direalisasikan mencapai 880 juta Poundsterling.

Sumber: http://lifestyle.liputan6.com

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More